söndag 10 mars 2013

The future's so Bright... The Saint James Society

Jag skrev för en tid sedan om ett gruppfinansieringsprojekt (crowd funding) som görs av konstnären Jason Atomic under namnet Satanic Mojo. Nu visar det sig att ännu ett spännande projekt i liknande anda seglat upp.

Det är väl ingen hemlighet att jag har snöat in på The Saint James Society's EP och väntar med spänning på deras kommande första fullängdsalbum "Bab(a/y)lon Rising".
I samband med släppet av nya albumet så försöker bandet, tillsammans med den prisbelönta medieartisten Juan Azulay att få ihop 4000$, med start från den 7:e Mars och fram till den 16:e April, för att skapa en roadmovie genom den Amerikanska södern för att visualisera musiken till den kommande plattan.

För den som sponsrar projektet finns det en hel del godis att tillgå enligt en prisstege. Bara under tiden som jag själv tittade på informationsvideon nedan ramlade det in 3 sponsorer och då hade projektet precis dragit igång. Eftersom jag själv gärna skulle se denna film, så får man väl ta sig en funderare på om man inte skall gå in som finansiär. Mer information om Bab(a/y)lon Rising - The Road Movie hittar ni här.

Som sagt, en skiva jag verkligen ser fram emot och nu även en film....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...