torsdag 18 april 2013

Vinyl återfall med Ghost

Då har man krupit till korset då, det upp och nervända i detta fallet, och inhandlat den första vinylskivan på ungefär 15 år. Jag ser väl inte detta som någon direkt nystart på mitt vinylsamlande, men när nu Ghost släppte en så otroligt vacker utgåva av sin senaste skiva, så kunde jag helt enkelt inte låta bli.

Först och främst, så tycker jag att musiken på plattan är ruggigt bra. Musik som växer för varje lyssning. Lägger man därtill just den genialt snygga förpackningen av vinylen som dessutom bara kostar 20 kronor mer än CD:n, ja då är det inte ens lönt att försöka stå emot.
Jag kan inte annat än lyfta på hatten för Linköpingsgastarna som gett ut denna milstolpe. Hoppas verkligen att den säljer bra och att skivbranschen lär sig ett och annat om att skapa mervärde.
Jag förstår att man på pappret kan tjäna bättre om man ger ut en mindre påkostad skiva, men det kanske är bättre att vinsten är mindre per enhet och att man faktiskt säljer. Skulle jag önska något för att göra denna utgåva ännu mer ultimat, så hade det möjligen varit att det följde med en nedladdningskod för en digital version av låtarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...