söndag 21 juli 2013

Mer om min bror

Skrev häromdagen om min brors 40-årsfest. Vilket fick mig att tänka på det faktum att min brolla är mycket bättre på att ge presenter än att ta emot dem. Eller inte så att han är dålig på att ta emot presenter som så, utan mer att han besitter förmågan att lägga lite mer tanke bakom sina presenter än genomsnittet.

Som nu till exempel. Det var ett tag sedan vi sågs, så då hade han givetvis bunkrat upp med lite presenter till sin storebror också.

Först ett exempel på att önskelistan här på bloggen fungerar. Brollan som är en trogen läsare, hade tagit till sig att jag hade Absinthe kravings till barskåpet, så han plockade upp ett set innehållande en flaska Absinth, ett glas och en sockersked. Sedan spetsade han det hela med ett lerkrus Mjöd.

Detta var inte allt, utan jag fick även en bandtischa med The Quill, som var köpt strax efter min Gastric Bypass operation  och därför köpt i vad som då var en löjligt liten storlek för mig som en morot inför min viktminskning. Dessutom signerad på ryggen av både grababrna i The Quill och Mustasch. Behöver jag säga att min Bror är fantastisk. Dessutom så passar tischan alldeles utmärkt. :-) Tack kära bror.






















Men det där med att min bror skulle vara sämre på att få presenter då? Ja, om man säger så här. Jag har väl då aldrig sett en person som inte gillar Whisky, få så vansinnigt många fina Whiskyflaskor. Fina presenter för de flesta, men kanske inte så jättegenomtänkta alla gånger. :-)

En annan lärdom som Smålandsresan gav, var den att det gäller att vårda sin karma.

Båten Karma från Oskarshamn








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...