tisdag 6 januari 2015

Dagens musiktips - 2014 års dåliga samvete

Det är bara att konstatera, att även om jag under Decembers sista skälvande dagar presenterat ett antal band som jag snubblat över under 2014, men inte riktigt hunnit/kunnat/orkat ta hand om och presenterat på det sätt som dom förtjänar. För det handlar om riktigt bra och spännande band. Därför försöker jag göra ett samlat grepp, och göra lite snabba presentationer på de band jag har kvar i min att göra lista, i ett par samlade inlägg. Allt för att få ett så bra bokslut som möjligt på 2014, nu när vi börjar dyka in i det innevarande årets guldskatter. Jag hoppas att ni alla hittar några guldkorn bland dessa band.

Först ut, amerikanska The Judge, som släppte en EP i slutet av året.

Facebook

I början av året släppte deras landsmän Captain Ivory sitt debutalbum.

Facebook

Nu över till Brasilien och bandet Witching Altar, som släppte en grym singel, Ironsides i slutet av året.

Facebook

I Örebro hittar vi Burning Saviours, som jag måste erkänna att jag har dålig koll på. Men under 2014 så upptäckte jag i alla fall "Boken Om Förbannelsen" och nu under 2015 så kommer man att släppa albumet "Unholy Tales From The North" vilket jag ser fram emot och hoppas kunna återkomma om.

Facebook

Sist ut för dagen, blir Spanska White Coven, som släppte lite demolåtar. Mycket bra, och jag hoppas få chansen att höra ett fullängdssläpp från dem under året.

Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...