måndag 5 januari 2015

Dagens Musiktips - Kingnomad : The Green Meadow

Så, kära vänner, då sparkar vi igång 2015. Jag har legat på sofflocket mer eller mindre och mest lyssnat på "gammal" musik under julledigheterna. Men till slut så måste man ju djupdyka in det som komma skall. Och med det första jag snubblar över på mina soniska vandringar, Kingnomad från Sverige, så kan jag säga att för oss som gillar retrorock, så ser 2015 ut att fortsätta leverera.

Det är lite så att man börjar undra över hur mycket kvalitetsrock i denna genre som ett litet land som Sverige kan producera. Kingnomad är för mig en ny bekantskap, men som jag verkligen hoppas kommer att fylla min framtid. Tung psykedelisk rock med rotverket fast förankrat i 70-tals doomen. Stundtals med stora Black Sabbath vibbar, men ändå med en egen särprägel, som gör dom skönt unika och ger dem en klassisk ljudbild som ändå lyckas låta modern.
Det roliga i denna kråksången är att det dessutom handlar om en Promo CD och inte en stor produktion på något ballt bolag. Så jag är benägen att säga, ta till er det här, för hör ni inte mer av detta bandet vore det en skam.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...