måndag 2 februari 2015

En liten guldskatt på Kulturhuset

Tänka sig vilka skatter man kan hitta i sin närhet om man bara går lite utanför sina vanliga stigar.

Häromdagen såg jag att man hade en utställning på Kulturhuset om Horst Schröders serie-emperie med anledning av att det var 30 år sedan han gav ut första numret av Epix. Som gammal fanatiker av det mesta som han gav ut när det begav sig kände jag att denna måste jag ta en titt på, särskilt som jag jobbar i närheten.

Det visade sig att utställningen i sig var rätt kass. Men...

I anslutning till Serieteket så har man en biblioteksavdelning (Film& Musik) som är en guldgruva för en rocknörd som mig. Här har man hyllmeter med alla upptänkliga rockbiografier och DVD:er med konserter och dokumentärer. Typ, allt man kan tänka sig, från Jazz/Blues till Black Metal och allt däremellan.
Gillar man dessutom film så ser det ut att vara likadant på den avdelningen, men den hann jag inte kolla upp på min lunchrast. För att inte tala om alla serierna på Serieteket ...
Allt detta tillgängligt, bara man har ett lånekort på Stockholms Stadsbibliotek och vägarna förbi Kulturhuset.

Behöver jag säga att jag kommer att återkomma fler gånger....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...