onsdag 27 maj 2015

Dagens Musiktips - Skunk : HEAVY ROCK FROM ELDER TIMES (Demo 2015)

Ibland dyker det upp demos som känns så kompletta och kvalitativa att dom lika gärna kunde gå direkt till skivpressen utan att passera gå. Vilket osökt för mig in på det aningen pårökta Kalifornienbandet Skunk och deras demo Heavy Rock From Elder Times. Det är en sådan i mina öron.Visst, den är lite opolerad i vissa delar kanske, men samtidigt så pass bra att jag automatiskt blir lite orolig för att skulle putsa för mycket vid en "riktig" inspelning av materialet.

Musiken då? Jo, mina vänner, det här är en salig busblandning av det mesta som är gott. Skunk snorlånar flitigt må jag säga, men man bakar om det hela till en snygg och svängig egen mix. Tänk dig lite Bon Scott bakom micken uppbackad av de riff som sprutade ut ur 70-tals versionen av Kiss. Särskilt på öppningslåten som osar så mycket av Kiss gamla dänga "She" att jag inte skulle bli förvånad om bandet en dag öppnade dörren och där står en solglasögonprydd, elakt leende Gene Simmons med ett koppel advokater bakom sig, och lämnar över en stämningsansökan.
Fast man hittar mer goa referenser i mixen, typ allt som har med tung musik från 70-talet att göra.

Men det är riktigt bra. Och jag vill höra mera. Mycket mera. Musik för alla stunder i min bok. Passa på att hämta hem denna lilla pärla, den kostar endast "Name your Own Price" på Bandcamp.



Facebook
Hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...