torsdag 8 oktober 2015

Mera boktips i grävande nördighet.

När vi ändå är inne på grävande böcker i lite mindre och nischade ämnen. Jag trodde att jag läst de böcker jag behövde runt ämnet Kiss, men så dyker den här boken upp.

Shout It Out Loud, The Story of Kiss's Destroyer... av James Campion, som gräver ner sig djup i skivan Destroyer och hur bandet blir megastort därefter.

Jag har än så länge bara läst ett mycket litet smakprov från boken, där man nagelfar första låten på skivan, "Detroit Rock City" och beskriver en del om hur New York scenen, som bandet sprang fram ur, såg ut när det begav sig på 70-talet.

Men denna lilla smakbit får mig att vilja läsa mer, så man får väl helt enkelt hålla utkik efter boken.


Kan det vara så att det smala är det nya breda? :-)

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...