tisdag 26 januari 2016

Stoppa Pressarna - Black Sabbath : The End

Detta var en artikel jag hade tänkt publicera igår, men tyvärr inte hann med. Och precis som jag säger senare i texten, det gällde att vara snabb i vändningarna, för nu är sidan redan borta. Jag väljer dock att publicera artikeln ändå, för det finns ett visst nyhetsvärde i den ändå.
Han bara lyssna på låtarna ett par gånger själv..

Skall försöka vara lite snabbare när det blir dags för en stoppa pressarna nästa gång. Jag antar att det var någon obehörig som lagt ut skivan, så det man kan glädja sig åt är väl i så fall att det inte gick några 7$ till någon som inte hade rätten till dom. Hepp!
------------------------------------------------------







Alla vet vi väl att pionjärerna i Black Sabbath strax kommer att ge sig ut på sin ultimata avskedsturné, The End. Under denna turné kommer man tydligen att sälja en limiterad skiva, inte helt otippat döpt till just The End.

Skivan kommer som jag förstått enbart att säljas fysiskt på konserterna. Den innehåller 4 låtar som ratades vid inspelningen av den eminenta plattan 13 och 4 live nummer från den tillhörande turnén.
Gott så!
Åtminstone för dom som kommer att vara på konserterna och ha tillgång till att köpa skivan.

Men, nu mina vänner, kommer vi till det fina i kråksången, för alla som inte har chansen. Just nu går det nämligen att köpa skivan digitalt på Bandcamp. Vad det gäller de 4 låtar som blev över. Det är bara att konstatera att dom lämnades inte därhän för att dom var dåliga. Jag vet inte hur länge detta kommer att finnas tillgängligt, så om man är intresserad så rekommenderar jag att man är snabb i vändningarna. Omslagen till skivan (ja det skall tydligen vara unika för varje konsert) är dessutom gjort av den inte helt okände Shepard Fairey.




Låtlistan:
1. Season of the Dead
2. Cry All Night
3. Take Me Home
4. Isolated Man
5. God is Dead? (Live Sydney, Australia 4/27/13)
6. Under the Sun (Live Auckland, New Zealand 4/20/13)
7. End of the Beginning (Live Hamilton, ON Canada 4/11/14)
8. Age of Reason (Live Hamilton, ON Canada 4/11/14)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...