fredag 21 april 2017

Recension : Days Of Jupiter : New Awakening

Introt på första spåret på Days Of Jupiters nya platta, New Awakening, gav känslan av Kent på Metal-steroider. Men där slutar vi med den jämförelsen.

Det är lika bra att jag säger det med en gång, den här typen av modern superproddad metal är inte riktigt min bag just nu. Fläskiga chugga chugga riff med infall av dubbeltrampande baskaggar, inneslutna i en luftigt överdubbad atmosfär.

Med det sagt, jag tycker ändå att det här är en rätt skön platta. Det som gör att jag trots allt gillar den är väldigt bra melodier och ett väldigt radiovänligt sound utan att bli för kommersiellt. Jag är fullkomligt övertygad om att detta kommer att spelas en hel del på framför allt Bandit.



Inget som kommer att stå främst i min skivhylla, men den kommer absolut inte att åka ut. Det blir en solid 3:a. För det är riktigt bra musicerande och låt-snickrande som ligger till grunden.

Sammanfattning:
Betyg 3/5

Favoritspår: We Will Never Die
Skivbolag: Metalville
Release: 28:e April 2017
Facebook

  
Band Members:
Jan Hilli – sång
Jörgen Hellström – gitarr
Janne Karlsson – bas
Magnus Larsson – trummor
Marcus Lindman – gitarr

Låtlista:
01. We Will never Die
02. I Am Stone
03. Wasted years
04. My Tragedy, My curse
05. You Can`t Erase Me
06. Awakening
07. If I Were God
08. Insane
09. Give In to Me
10. Favorite Waste
11. Inglorious

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...