fredag 19 januari 2018

Dagens Musiktips : Haunt

Är du som jag, förväntansfull inför Ghost kommande studioplatta? För att göra den väntan lite mindre tärande tänkte jag som ett balsam för själen, presentera ett helt annat band.  

Haunt


Musikaliskt är det omöjligt att undvika att jämföra dem med Ghost.
Detta skulle lika väl vara den kommande plattan, eller ännu projekt signat någon av de tidigare gastarna. :-)
Musikens uppbyggnad, stämsången, leadsångarens röst. Loggornas likhet...
Det finns massor med beröringspunkter.





Men när allt kommer till kritan så är det en förbaskat bra platta som har möjligheten att stå på egna ben. Så trots alla likheter och hemlighetsmakeri (eller kanske just på grund av?), så skall jag låta konspirationsteoretikern inom mig somna om och njuta av hela kittet. För det behöv inte mycket mer för att trigga mitt intresse för ett band.
Lite mystik och bra musik kommer man långt med hos mig. Så jag lutar mig tillbaka och lyssnar på ännu en gång på plattan och låter bandets egna presentation få råda i all sin hemlighet. Och det blir även mitt råd till er andra. Lyssna och njut.

We are a trio hailing from Central Illinois, USA consisting of a lead vocalist on guitar (who also provided keyboards on the album), a bassist who provides additional background vocals, and a drummer who provides lead vocal harmonies. We hope to be thought of as a single entity (perhaps an "unholy trinity"), at least for the time being as opposed to individuals. We are operating independently, without a label, and recorded/produced our first album ourselves. Due to that, many of the songs on the album have been written for a few years, and it took a long time to be able to record and release them publicly.

Our influences range vastly across the musical spectrum, but we come from a predominantly horror punk and heavy metal background. Growing up in churches also exposed us firsthand to not only religious zeal, but choir and hymn-song, all of which are explored and incorporated into our music.

On this album specifically, we were very inspired by psychedelic and progressive pop/rock music of the late-60s and early-70s (The Beatles, Beach Boys, King Crimson, Pink Floyd, the Kinks) which we grew up with. This album explores a lot of psychological horror, and sort of the fear (or reverence) of things that may exist only in our minds.

Our future plans are to continue to build our audience, start playing live shows, and to write new material. We are hoping to begin playing live in March locally.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...