fredag 16 mars 2018

Fredagsmys Spader Ess style.

Så, mina vänner, äntligen Fredag!

Hittade den Engelska Snökatastrofen
Det har varit en en sparsam tid med inlägg här, men det betyder inte enbart att jag är en lat jäkel. Vilket i och för sig är sant, men jag har haft en del att göra på jobbet. Bland annat kurs i England, i efterdyningarna av den stora snökatastrofen. Vilket resulterade i att jag förutom avgrundsdjupa kunskaper fick chansen att träffa min dotter och svärson i London. Med andra ord inget synd om mig.

Under tiden strömmar det in musik, både bra och dålig. Men jag fortsätter att rikta in mig på det jag tycker är bra, även om jag här och där antagligen gör nedslag även i det jag inte gillar.









Med det sagt, här kommer ett par rykande färska tips till Fredagsmyset, som är bra nog att hålla hela helgen och en hel del därtill. Trevlig helg på er!

Hazemaze
Helt fantastisk oldschool Doom från Stockholmsbandet från Strängnäs, Hazemaze. Denna debut släpptes i början av förra månaden och den är värd att lyssnas på, både en och två och... Ja, ni fattar galoppen.





De Forbandede
Ok, jag vet, denna plattan är från förra året. Men då den är från December och djäkligt bra, ja då får den vara med. Från vårat södra grannland, Danmark, De Forbandede, med plattan Den Evige Nat. Jag har skrivit förr om mina Danska favoriter och det är bara att skriva upp ett band till. Jag skulle ljuga om jag sade att jag förstår allt, men jag gillar skarpt att man sjunger på sitt modersmål.




Vvlva
Jaha, ett tyskt band med könsnamn, ja för även om bandet väljer att stav det Vvlva så läser i alla fall jag Vulva (kanske säger mer om hur min hjärna fungerar?), kan det vara något?
Jajjamen säger jag. Melodisk progressiv rock. Path Of Virtue är ett debutalbum som osar av 70-tal. Jag hamnar mentalt någonstans i trakterna av Uriah Heep och Jethro Tull, fast med en ung Magnus Uggla på sång, som ger en lite kaxig punkig attityd emellanåt, särskilt i den tyska låten "Dieb Der Seelen".  Och det är ju riktigt trevliga trakter.


Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...