torsdag 19 april 2018

Recension : Perzonal War - Neckdevils Live

Germanerna Perzonal War släpper en liveplatta, Neckdevils -live, med tillhörande DVD av sin 20 års jubileumskonsert. Och det är lite så att jag önskat att dom inte gjort det.
Framför allt inte den drygt två timmar långa filmade konserten som möjligen går hem hos die hard fans och kompisar. Ungefär dom som befolkar konserten, som det ser ut. Det är en ganska långsam historia för att vara ett band i den trashigare skalan av metalmusiken. Redan början, Entrén. Bandet släntrar in och Stämmer sina gitarrer, släntrar runt, fistbumbar varandra och verkar peppsnacka lite, du vet, det där som man borde göra backstage. Noll energi.





Det blir sedan en kavalkad med låtar som i sin liveinramning mest låter likadant enligt mig. Enda gången det tänder till lite är med en del av gästmusikerna. Det är för långsamt mellan låtarna, med för tråkigt mellansnack. Det fungerar lite bättre om man lyssnar på själva CD:n, för där har man komprimerat ner materialet lite och man kan inbilla sig att det är mer energi på scenen. Jag hade nog önskat att jag inte tittat på DVD:n först, och fastän det är ett digert paket så blir det bara mitt lägsta betyg denna gång.






Album Rating: 2/5
Favorite Tracks: Incarnation
Label: Metalville
Release:  27 April 2018
For More Info Visit:
http://www.perzonalwar.de/
https://www.facebook.com/perzonal.war

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...