fredag 20 april 2018

Konsert: Sam Smith 2018-04-19

Helt ur det blå så hamnade jag lite otippat på gårdagens Sam Smith konsert i Globen med min son. Jag har inte några direkta förhållanden till Sam Smith, utom det som sonen ibland spelar och det som letar sig ut från radion ibland. Så man kan väl säga att jag inte hade några större förväntningar när jag gick dit.

Men så här i efterhand, jag är verkligen glad att jag gjorde det. En riktigt bra konsert överlag. Massor med känsla och Soul. Bandet ruggigt tight och kören..... Vilket drag när dom stod på. Det enda negativa är väl att Sams låtskatt innehåller fler lågmälda och lite deppiga låtar än upptempodängor med fullt ställ. Men det till trots, en riktigt bra spelning som jag inte riktigt hade räknat med.



Även Lewis Capaldi som öppnade upp kvällen var riktigt bra. Jäklar vilken pipa den skotten har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...