fredag 20 april 2018

Vinylfabrik i Göteborg

Här är en liten lista, från ett gammalt innerkonvolut, som berättar varför vinyl är det regerande mediet för musik.

Med det i åtanke, så blir man glad av att höra att Sverige nu får en alldeles egen Vinylfabrik som blir nordens största.

Den 26:e Maj slår portarna upp till Spinroad Vinyl Factory, som kommer att ligga under Spinroad Recording Studios i Göteborg. Hjärnan bakom detta är studions ägare Pedro Ferreira, som numer även kommer att kunna titulera sig som vinylfabrikör.

Som om detta inte vore nog, så är planen att kombinera allt detta med både skivbutik, ett café och en livescen för att skapa ett myllrande folkliv runt det vi älskar mest, musiken. Som ett vuxendagis för musiknördar med andra ord.

Helt underbart tycker jag. Enda smolken i bägaren är att det är i Göteborg, vilket gör att jag inte kan ha det som mitt andra vardagsrum. Men det gör ju att Göteborg blir än mer intressant som resmål.

Skall bli kul att se vad som kommer av detta. Jag kommer givetvis att hålla ett öga på fabriken i den mån jag kan.

Och avslutningsvis, listan på bilden över vinylens förträfflighet står sig enligt mig, trots att den kommer från en skiva från slutet av 60-talet... Tidlöst.

Mer info om Spinroad:
https://www.facebook.com/spinroadvinylfactory/
https://www.spinroadvinyl.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...