måndag 23 juli 2018

Saxonbärsa i bersån

Sommar, sol och lite Saxon... Fick mina smutsiga små labbar på Heavy Metales senaste släpp av rockinspirerade öl.

Min första bekantskap med bryggeriet, så jag kan inte jämföra mot något tidigare. Men om jag jämför dessa tre mot varandra då? Jo, jag tog givetvis an mig denna färd mot dimman i kronologisk ordning.
Det vill säga, Warrior IPA, Crusader Pilz och slutligen Thunderbolt ESB.
Och enligt mig så är det som det oftast är i musiksvängen. De tidigare plattorna, med sin ungdomliga och orädda attityd är oftast bäst.     Sedan kommer det ett lite ljummare mellanskikt som oftast inte är dåligt, men inte heller något att skriva hem om. För att i karriärens slutfas falna bort i något som man lika gärna kunde vara utan.
   
 Så kände jag för ölen. Men jag måste ändå få sagt att det gäller ölen och inte musiken, i detta fall, då jag nog ändå tycker att Saxons senaste platta är klart mycket bättre än man skulle kunna vänta sig och .


Sedan det där lilla med huruvida denna lilla låda är prisvärd? 161 pix på Systembolaget.
Njae, inte dåligt, men det är i stort sett mest paketeringen man betalar för.
Bryter man ner det hela så delat på 3 så får vi ett pris på ca. 53:- flaskan, vilket jag inte tyckte det var riktigt värt om jag bara ser till ölen i sig. Lägger man därtill det faktum att den enda ölen som går att beställa separat, är Thunderbolt ESB och kostar 26:90:-. Ja då blir de andra två, om än bästa ölen enligt mig, ännu dyrare. Nämligen 67:- st. och det tycker jag inte att dom är värda, trots att dom är bäst. Möjligen hade jag kunnat acceptera dem för priset av vad Thunderbolten kostar.

Men nu är ju som sagt innehållet mer av sekundär karaktär. Paketeringen och inramningen är helt klart urcool. Kommer jag att köpa fler av denna lilla låda? Troligvis inte, men jag är ändå glad att jag har köpt en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...