fredag 15 februari 2008

Upphovsrätt

Jag har lite svårt att riktigt sätta ner min fot vad det gäller hur jag ställer mig till upphovsrätten vs. fildelning. Jag kan förstå argument från båda parterna. Jag kan även köpa att en artist blir sur om hans senaste alster finns ute för gratis nerladdning samtidigt som skivan släpps i affärerna.

Vad jag dock har svårt för, är föredettingar som anar morgonluft och en chans att tjäna några oförtjänta dollars på gammal skåpmat. Dit räknar jag absolut Village People, som tydligen tänker vara med och försöka stämma Pirate Bay folket för att YMCA varit tillgänglig. Bäst föredatumet på den låten gick ut långt innan Piratbukten ens var påtänkt. Det är nästan som när ICA försöker kränga gammal köttfärs som ny.

Skärpning!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...