måndag 30 juni 2008

Koksbråding

Sanna Bråding talar nu ut i Expressen om sitt lilla snedsteg in i kokainets förlovade värld.

Hon anser att hon straffas hårdare för att hon är tjej, och hon menar dessutom att killar i samma situation till och med får hjältestatus. Nu lever jag inte riktigt i samma värld som Sanna och är väl inte riktigt inläst på hela hennes story, men i den världen som jag lever i, där anses nog 3 månader för ett lindrigt straff under omständigheterna (om jag inte missminner mig så var langning en del av domen?) och inte heller hyllas pundare/langare vidare mycket.

Snarare är det nog så att kändisar har haft det lite lättare i sådana här situationer tidigare och det är väl på tiden att alla blir lika inför lagen.

2 kommentarer:

  1. Håller med,inte e det synd om henne inte,snarare hade det vart mer synd om hon fortsatt!

    SvaraRadera
  2. Precis. Det handlar till syvende och sist om att man, i denna upplysta tid, ändå gör ett eget val.

    Alla vet att det är farligt, dumt och olagligt att dra linor på Stureplanstoaletter, men ändå har vi folket som väljer att göra det. Då får man faktiskt stå sitt kast. Är det dessutom så att man varit inblandad i langning, då ramlar man ganska långt ner på min samhällsstege.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...