fredag 15 april 2011

Spotify mognar....

Som vissa inom IT-branschen brukar säga när tiderna blir sämre, -Marknaden har mognat. Så har även Spotify mognat, tydligen. :-)

Man väljer nu att drastiskt dra åt möjligheterna för gratis lyssnandet, vilket jag kan förstå. Spotify är en otroligt bra tjänst som är väl värt sin prenumerationsavgift. Dock hoppas jag att detta innebär att artisterna i slutänden kan få lite bättre betalt, så att det kommer till mycket mer musik, samtidigt som inte musik försvinner. Kanske även så att artister som man annars inte ser i sådana sammanhang kan dyka upp. Tänker på tex. Led Zeppelin, Beatels, Metallica och så vidare....

För egen del har ett flertal godingar ur min spellista bara försvunnit i tomma intet, nu senast Svarte Pan.

Jag skulle gärna se någon form av familje-rabatt, då prenumerationen gärna springer iväg annars med tanke på hur alla familjemedlemmar idag har tillgång till egna datorer/smartphones.

En annan farhåga som jag hoppas inte kommer att infinna sig är att nästa gång man vill ha tillskott i kassan lägger på reklam på det billigaste abonnemanget. För jag antar att dom som nu gör reklam via Spotify kommer att vara mindre lyckliga med sin minskande skara av publik.

Detta till trots, så kommer jag nog att fortsätta att använda Spotify.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...