måndag 13 februari 2012

Rival Sons

Förra året bjöd på en helt underbart ny bekantskap i form av Rival Sons. Deras platta Preassure and Time höjdes med all rätt till skyarna som årets debut på många håll.
Efter att ha sett dem live på Strand kunde jag bara konstatera att dom även är en otrolig live akt. Faktum är att jag sätter den spelningen som en av de bästa jag sett på länge.

Gott så! Trodde jag...
Det visar sig när man börjar gräva lite (inte mycket till grävande men ändå), var intresserad av att hitta deras EP som dom släppte ett tag innan sin fullängdare, att dom faktiskt släppt ett album tidigare. Nämligen bestämt  Before The Fire. Då infinner sig habegäret!

Dock verkar det som om dessa alster enbart finns att få tag på digitalt, vilket är lite trist då jag föredrar att ha mina skivor jag bryr mig om på fysiskt media. Kalla mig gammalmodig, men så är det.

Men men, jag får leta runt en tid annars får jag väl krypa till korset och köpa dem digitalt.


Dessutom kommer dom snart och spelar på Debaser (2:a April), vilket jag ser fram mot. Dessutom hade man tydligen lagt till spelningar i både Göteborg och Malmö, så Sverige får verkligen chansen till att digga in deras sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...