tisdag 31 juli 2012

Vin Recension - AC/DC Back in Black

Denna gång blir det en ensam recension av detta vin, då jag helt enkelt hade slut på kombattanter för att få till en envig.

Vilket på något sätt är ganska rättvist, då detta är ett vin som i mina ögon står i en klass för sig själv jämfört med dom andra rockvinerna som testats här. Denna Shiraz är väl det rockvin som hittills har varit närmast att vara värt priset på 119:-, även om det inte riktigt når dit det heller.

Smaken är fruktigt och klart mer komplex än vad dom andra rockvinerna. Förpackningen är som på sin systerflaska "Higway To Hell", tung och snygg. Kort och gott, vill du ge en present till bästa rockerpolaren, eller bjuda på något extra till skivspisningen, och ingen av de andra etiketterna väger tyngre, är detta din kandidat.





5 kommentarer:

  1. Får se om man inhandlar en butelj då. Den enda rockflaskan (ja, förutom Jack Daniels då) jag har köpt har varit Kissvinet och de tyckte jag faktiskt var väldigt gott. Lättdrucken men ändå bra smak på det. Är mest van drickare av Cabernet Sauvignon-viner, brukar köpa det "av vana" men får nog se till att bredda mina vinvanor.

    Roliga och informativa vinrecensioner har du i alla fall. Fortsätt med dem (misstänker att den här marknaden knappt kommit igång än, kommer att släppas hur mycket som helst).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar,

      Jo det lär nog bli fler och förhoppningsvis blir dom bara bättre med tiden. Jag kommer att recensera allt jag kommer över. :-)

      Radera
  2. Allt vin blir ju bättre med tiden :-)

    Nä, skämt och sido, jag förstår såklart vad du menar. Känns ju på sätt och vis först lite larvigt med dessa produkter men sen när det visar sig vara kvalitetsviner så känns det inte så larvigt längre. Synd att jag drack upp Kiss-flaskan för min farsa kommer hit nästa vecka och han skulle verkligen döma ut flaskan innan han smakat. Hade varit kul att smyga med vad man serverade. Kanske värt att köpa en flaska till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter ju som ett underbart upplägg. :-)

      Radera
  3. Vi får se... han har i alla fall jobbat på Vin & Sprit ABs laboratorium och är väldigt van vinsmaker.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...