onsdag 22 augusti 2012

Önskelistan - Riktigt Rock n RollKaffe

Jag säger bara det. Kaffe-hipsterna kan ta sitt bajskaffe Kopi Luwak och stoppa upp där solen inte skiner. Det är på något sätt en form av återvinning och poetisk rättvisa i ett.

Nä, skall det vara kaffe för en rocker lär det vara Death Wish Coffe som gäller.



Ett kaffe som har 200% mer koffein än vanligt kaffe, och jag tolkar dödskallen på förpackningen som en ren kvalitetsstämpel. Dessutom är det aningen billigare än bajskaffe, ca. 20$ för 500g (om jag räknat rätt) mot ca. 200 kr för 30g Kopi Luwak hos Extreme-food (underbar butik förresten), vilket gör att det finns slantar över till andra ädla drycker som öl t.ex.

Dessutom kan Red-Bull knarkare skippa köpa svindyra burkar som ändå smakar peck och ändå få sin pigghetskick, vilket i sin tur gör att det blir mer pengar över för att köpa bärs.
Jag spår att om det här får riktig spridning kan Irish Coffe, gjort på detta kaffe, bli ett alternativ för mogna människor gentemot ungdomarnas Red-Bull vodka på krogen.

Så många rätt!!

JAG VILL HA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...