fredag 31 maj 2013

Grattis!! John Bonham

Den hårdslående mannen bakom Led Zeppelins trumset och kanske den som bäst personifierar uttrycket "The Hammer of Gods", John Bonham skulle idag ha fyllt  65 år om han varit kvar med oss.

Han hade stor inblandning i skapandet av en av mina absoluta  favoritlåtar, "Kashmir" vilket gör att han alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hårdrockshjärta (gäller givetvis för hela gruppen (men ändå)). Den låten gjorde frugan och jag en Powerpoint video till ett skolprojekt hon hade en gång. Jag kan bara säga att Powerpoint inte är det bästa verktyget för tidsynkning till musik. :-) Men det gick till slut. Vem vet, jag kanske gräver fram den någon gång och lägger upp här om det går....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...