fredag 31 maj 2013

Önskelistan - Royal Dragon Vodka

Här kommer ett önsketips till alla er som förhoppningsvis får tillbaka en liten slant i skatteåterbäringen. Och med liten slant menar jag nog egentligen en hel drös, för det kan behövas för detta lilla konsumenttips.

För har man lite över, kan man ju pryda sitt barskåp med en ädel vodka från Royal Dragon Vodka. Har man lite mer över kan man passa på att köpa en extra flaska och ge bort i present till....mig... :-)


Vodkan kommer i 3 olika skepnader, Elite, Imperial och flaggskeppet Emperor. Imperial finns dessutom i lite olika storlekar, från 75:a - 6 liters flaska.
Men smakar det så kostar det. Ett prisexempel på Imperial så får man punga ut med ca. 1.527:- för 750ml och 12.586:- för en 6L flaska.


Tycker man nu att detta är lite budget, så kan man ju ta steget upp och beställa sig en flaska Emperor, limited edition (Det vet jag ju att alla ni vinylsamlare därute gillar). Förutom själva sponken, så är flaskan i handblåst glas, med en glasdrake inuti. I spriten simmar det omkring bladguldsflagor i 23 karat och kapsylen är ett kombinerat halssmycke i 18 karats guld infattat med 35 diamanter.
Sett ur hårdrockssynvinkel så pratar vi här om vodkans Yngwie Malmsteen, massor med bling och uppkäftighet. Har dock ingen aning om vad den kan kosta dock, men jag gissar att det inte räcker med att pantsätta barnen för att få loss en sådan här.
Ett litet aber bara, som om inte brattigheten i blinget i sig räcker för att avskräcka rockers från ett inköp, så visar man med antalet tillverkade flaskor att man inte riktar in sig mot hårdrocksmarknaden. 888 st. är tillverkade....och vi vet ju alla att det är lite för högt antal om man vill andas Rock n' Roll.

Skulle jag köpa den? Inte en chans, ärligt talat, den vandrar redan på gränsen med Elite-varianten, när man kommer uppt ill Emperor klass så ramlar man direkt över till renodlad brattighet, särskilt om man tittar på videon nedan från lanseringspartyt. Det är bara att vara ärlig mot sig själv, denna vodka känns lite för backlslick, lite för nära Stureplans vaskar än vad som brukar hittas i mitt barskåp.
Men visst, fick jag en flaska så skulle jag väl kunna grogga upp den med lite Cola eller Grape Tonic. Vore det dessutom en Emperor kunde jag nog till och med tänka mig att hänga en liten limeklyfta och ett paraply på kanten av glaset för att accentuera att det handlar om lyx och flärd.

Misstänker att bakfylleångesten är mer än befogad om man vaknar en lördagsmorgon och ser sin kreditslip efter att lekt stekare och beställt in en mäklarbricka med sådana flaskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...