fredag 16 januari 2015

Vaskningsvansinnet fortsätter.

Jaha, då har det hänt igen.
Det är inte ofta som jag tycker att en öl är så pass äcklig att den direkt förpassas till vasken. Nu har det hänt två gånger på en vecka. Först med Iron Maiden ölen jag hittade i undangömd i skafferiet, och även om det inte är världens bästa Ale, så var det som sagt bristen på kolsyra som gjorde att den fick lida vaskdöden.

Igår hände det igen. Fast denna gång med en alldeles nyinköpt flaska. Det var denna gången Belgo Pale Ale från Nils Oscar.
Jag gillar ju normalt Nisses öl, Grale t.ex.. var fantastisk, och det var nog inget fel på ölen som sådan.
Utan i stället var det nog en påminnelse för hur jäkligt illa jag tycker om belgisk öl. Den var inte speciellt stark, 4,4%, men smakade som taskig spritmäsk. Det var lite som att man kräkts upp lite i munnen redan innan man svalt.
Det må så vara att det är brist på erfarenhet från min sida, men enligt mig skall belgare hålla sig djäkligt långt borta från ölkaren.
Hubba, vad den var rälig, tur att jag bara köpte en av denna och satsade på deras Indian Ale för helgen i stället.

2 kommentarer:

  1. Jo belgisk öl är lite annorlunda. Personligen så tog det ett tag att komma över tröskeln men nu för tiden så älskar jag belgisk öl. Du får testa mer helt enkelt. :)

    SvaraRadera
  2. Det är nästan så att jag blir lite orolig-för i mitt liv finns det ett samband mellan att slänga te och att mina förhållanden går åt pipan? Hoppas dock att du i detta fall bara råkat ut för två äckliga öl.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...