torsdag 30 mars 2017

The Planet Of Doom

Jag gillar musik. Jag gillar film. Jag gillar serier.
Vilket gör att det inte är konstigt att jag har en soft spot för den gamla tecknade filmen Heavy Metal från 1981. Dels innehåller den musik från en hel del gamla favoritgrupper och är baserad på arbeten av en del av mina favorittecknare.
Men det var ju ett tag sedan filmen gjordes.
Därför är det med tillförsikt jag ser fram mot ett nytt tecknat musikfilmprojekt vid namn The Planet Of Doom av studion Riff Lodge Animations. Ett projekt som startades genom Kickstarter och nu är i full gång. Denna gång är det med lite nyare favoritband. Extra kul att soundtracket även kommer att innehålla ett svenskt band, Vokonis. Andra band som kommer att höras i filmen är Cirith Ungol, Orchid, Conan, Phillip Cope, Wo Fat, Mos Generator, Slow Season och The Well. För att inte tala om att man lyckats samla en del schyssta namn från konstvärlden för att illustrera, eller vad sägs om Vance Kelly, Skinner, Jason Cruz, Alexis Ziritt, Adam Burke, Seymour och Forrest Cavacco.

Så, det är bara att hoppas att man får klart projektet så snart som möjligt, exakt datum vet jag inte, men någon gång under 2017-2018 är planen.




The Planet of DOOM - Trailer 1 from Riff Lodge Animation on Vimeo.


Mer info om filmen här:
Hemsida
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...