tisdag 22 januari 2013

Konsumenttips - Ozium Records

På samma sätt som en en grupp kan få en viss reklam genom att man gör recensioner, så kommer här en blänkare om en av de andra delarna av musikscenen som gör att allt flyter ut till oss lyssnare.

I min förra recension av det Engelska bandet Enos, nämnde jag att deras skivbolag, StarGun Music, valt det svenska bolaget Ozium Records som distributör för sina skivor. Det är ju nu inte det enda som det lilla men ack så intressanta bolaget Ozium har att erbjuda.


Dels har man en ökad mängd egna akter på sin etikett, däribland mina nya favoriter Mamont. Vilka i sig är orsaken att jag kommit i kontakt med Ozium från början och härigenom fått upp ögonen för den mängd goa rock som ligger i just min smakzon, som man distribuerar och säljer i sin webbbutik.

Mats på Ozium har dessutom fått en kvardröjande generositet efter alla julhelger och utlovat härmed rabatt till alla Svenska beställningar som kommer in till butiken.
Ni kommer därför från och med nu kunna hitta en banner för Ozium i högerspalten, och jag rekommenderar en titt i deras shop, för där finns en uppsjö med spännande musik, både den egna och andra som man bara är distributör för, som jag om inte annat hoppas kunna återkomma till mer i framtiden. Dessutom håller man på och förbättrar butiken, så att man i framtiden skall kunna hitta smakprov på de skivor som finns där.

 

6 kommentarer:

  1. Ozium är ett riktigt trevligt bolag, beställde faktiskt en knippe Vinyler av honom, bra kontakt och smidig leverans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har haft en liten kontakt en stund och precis gjort min första beställning själv. Otroligt smidig.

      Radera
  2. Bra och smidigt bemötande. En riktig guldklimp när det gäller mycket limiterade släpp från hela världen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en hel del man aldrig hört talas om innan att botanisera bland. Och då talar vi bara om själva shopen. Jag är extra nyfiken på hur skivbolagsdelen kommer att utveckla sig.

      Radera
  3. Mitt band är signat där, Lugnoro heter vi. Trevligt bolag, bra musik!

    Mikael

    AlltFörMusik.se
    http://alltformusik.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, Ozium verkar ha god smak i musik, er inkluderat. Er skiva är numer väl förankrad i CD skåpet hemma. :-)
      http://spaderess.blogspot.se/search?q=lugnoro

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...