måndag 12 januari 2015

Dagens musiktips - 2014 års dåliga samvete del 3

Jag tänkte avsluta min sammanfattning av band som jag hade tänkt skriva om förra året, men inte riktigt kommit till skott med. Den här gången blir det bara en trio, men denna gången finns det, förutom bra musik, ännu en röd tråd, nämligen snygga skivomslag med kvinnor i olika stadier av lättkläddhet.

Greenbeard
Med ett av 2014 års snyggaste skivomslag, åtminstone om man som jag är knalltorsk på artdeco eran, så släppte Texasgrabarna i Greenbead denna skönt stenade ökenrockande platta. Bluesigt och svängande.



Facebook


High Fighter
Ett tyskt gäng, med kvinnlig front, som passade på att ge ut en debut EP. Musiken är tung och driven riffrock i stonermetal genren. Jag är inte alltid kompis med sången, när den går över i skrikande, men när Mona Moluski sjunger rent så hörs det att det finns en bra röst med djup bluesbotten.  


Facebook

Crypt Trip
Ett gäng som släppte sin debut i slutet av förra året och som även uppmärksammats av  Christer Magister Schools out. Behöver man säga mer som kvalitetsstämpel? 


Facebook

Så, nu lämnar jag denna sammanställning över 2014 och fortsätter i gammal vanlig anda. Det vill säga lite hur som helst, huller om buller. Sånt jag tycker är skönt för stunden.
De tidigare listor hittar ni här och här.

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...