måndag 10 december 2007

D-A-D och Motörhead på hovet 071209

Efter en strålande afton på hovet med väldigt bra platser och lysande musik, så kan jag se tillbaka på gårdagens D-A-D och Motörheadkonsert med stor behållning.

Redan i kön in till hovet började upplevelserna travas. Det är alltid skönt att vara tillbaka i hårdrocks”träsket” på allvar. Men man inser att Motörhead har varit igång ett tag när man ser de skiftande åldrarna och karaktärerna bland publiken.

D-A-D, som jag alltid gillat men aldrig sett förut, var så kompetenta och underhållande som jag alltid trott. Ett band, som trotts att dom inte är på sina glansdagars topp, sprudlar av energi och spelglädje. Särskilt den ständige clownen Stig, på bas är väldigt underhållande. Skulle mer än gärna se en hel konsert, med D-A-D som huvudnummer.

Motörhead levererar på sedvanligt vis. Visst saknar man en del låtar, men med den låtkatalogen så är det klart att alla inte kan få sitt lystmäte tillgodosett. Lemmy ser ofattbart pigg och viril ut och bjuder på ett par riktigt röjjiga nummer. Belysning och effekter är även de bättre än förra gången jag såg dem. Mickey Dee är otrolig bakom trummorna. En liten skön överraskning, var att Moa Holmsten kom upp och sjöng med i Killed by Death. Som gammalt thin Lizzy fan så uppskattade jag extra mycket när Lemmy hyllade sin gamle vän Phil Lynott med att spela en av deras låtar.

Så, på hela taget, en lysande kväll, även om publiken stundtals var lite loj. Stora tack till båda banden från mig.

2 kommentarer:

  1. Ååå lyckos dig,jag förstår att du hade en bra kväll!

    Jag fick av min vän höra att hon hade en Maidenbiljett kvar och jag blev tillfrågad :)
    Mmm helt lyrisk blev jag tills maken kom på att det är mitt i semestern och att vi kanske inte e hemma då!!

    Ska jag då aldrig få se Maiden LIVE!??!!
    Jag har försökt sen tidiga 80 tal att få nån att gå med mig men alltid nån som surar o tycker bandet e kasst :/ *mutter*

    En gång lyckades jag få biljetter men då sjöng inte Bruce...:(

    Det var då fanken! Jag tror jag måste styra om semestern på nåt vis ;)

    Ha d!

    SvaraRadera
  2. Det är väl värt det. Har sett dom 2 ggr och dom är otroliga på scenen.

    Tillsammans med den något fanatiska publik dom har i Sverige så blir det en otroligt stark upplevelse.

    Tyvärr kommer jag nog inte att se dem heller i sommar, men det är mer för att jag uppskattar inomhusspelningar mer eftersom att jag vill vara säker på att se så mycket som möjligt. Men skulle jag snubla över ett par biljetter så visst...:-)

    Men det lär bli en riktig allsångstillställning, eftersom dom kommer att köra alla sina gamla klassiker.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...