torsdag 22 januari 2009

Carola Häggkvist

Carola verkar vara smått labil med taskigt ego.

Visst kan jag förstå att en artist lever under en hård press, men i Carolas fall så binder hon ju själv allt som oftast ris till den egna ryggen.

Särskilt om man nu ser till hennes senaste kollaps, där det faktum att hon ställde upp i Melodifestivalen och på något sätt blev förvånad över att hon inte vann, med en medioker låt, trots att hon har Gud på sin sida och dessutom firade 25 års jubileum.

Att det dessutom tydligen är tungt nog att hon övervägt självmord, visar väl antingen på att hon är lite klen i självförtroendet eller sugen på fler dramatiska löpsedlar.

Så, Carola, kom ihåg att så länge Svenska folket får rösta så kan man inte vara säker på att det är kvaliteten på en låt som räknas, men man bör dock ändå ha lite mer i bagaget än en medioker duett och en förhoppning om att vara folkkär om man skall vinna. det är dessutom en lek, och den som sig i leken ger....

Fast, i vanlig god ordning så dyker detta utspel ut i samband med nylanseringar av hennes material, vem vet, kan det vara säljknep?:-)

2 kommentarer:

  1. Det var Carola som muntrade upp mig när jag låg på sjukhus i förskolan. Hon gjorde den svåra tiden med cancer lite ljusare. Hon är min hjälte än idag, 11 senare:)

    SvaraRadera
  2. Trevligt att höra. Jag har flera bekanta som tycker väldigt bra om carola och jag är glad att det funkar dom.

    Men för mig själv, kan jag bara säga att hon ger mig rysningar.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...