lördag 7 augusti 2010

The Cult - Gröna lund

Precis hemkommen från Gröna Lund, där kvällens begivenhet har varit kvällens avslutning med The Cult.

Ett par reflektioner från dagen:

1. Gröna lund under högsäsong betyder för mycket folk till för få attraktioner, vilket gör köandet absurt. 40 min köande till, i vissa fall 2 min imbecill attraktion (framför allt Blå Tåget och kärlekstunneln, byt ut!).

2. Audrey Horn, förband till the Cult, var helt ok. Måste lyssna mer. Hittade inget klipp från grönan ännu, så håll tillgodo med detta.



3. The Cult. Fortfarande bra. Härligt gung, jag är mer än nöjd. She sells Sanctuary Live på Gröna Lund.



4. Även jag kan få "Mike the Bike" Moments och knyta näven i byxfickan samtidigt som ilskan bubblar inombords. Under konserten så stod det ett par välansade taniga snubbar bredvid och jag hörde dem kommentera Ian Astburys fysik med kommentaren att -alla gamla rockare verkar ha fått ölmage på gamla dagar.

Ville då bara ställa mig och tokvråla dem i ansiktet att Anorektiskt fettsnål föda och årskort på gymmet, som dom verkade leva efter, var så jävla lagom mycket Rock 'n Roll!

Men jag teg stilla och digga vidare, samtidigt som jag i mitt stilla sinne skyllde min brist på reaktion på att ungarna faktiskt var med.

2 kommentarer:

  1. Amgående Blå Tåget blev din önskan Grönans lag, se video i min blogg.

    SvaraRadera
  2. Där ser man, samtidigt som jag känner ett "äntligen!" så är det ändå kryddat med ett viss mått av nostalgisk saknad, när man ser gamla institutioner försvinna.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...