fredag 20 december 2013

Dagens Musiktips - Bad Barber

Ok, det är bara så, att även om jag numer ser ut som om jag varit hos en Bad Barber, så brukar jag normalt försöka hålla mig så långt som det går från barberare överhuvudtaget.
Men nu skall vi inte förväxla bandnamnet med just taskiga barberare, utan i stället konstatera att det i vårt avlånga land vandrar omkring fyra herrar, hemmahörande i Malmö, som under samlingsnamnet Bad Barber sprider en otroligt skön och svängig Rock n' Roll med drösvis med Soul och Blues invävt i ackordssömmarna.

Att jag bara vetat om detta band en kort stund gör att jag känner mig lite lurad. För det här är bra, riktigt bra. Nu behöver jag inte vara allt för sur, för eftersom bandet är osignat i dagsläget och hittills släppt 3 singlar innan denna senaste video, och att man håller på och slutmixar sitt debutalbum, så känns det som om vi har framtiden för oss. (Phew, vilken mening). Albumet skall dyka upp för allmänheten i början på 2014, så det bådar gott för nästa år...

Förutom bra musik, så skvallrar videon (och de bilder jag sett på bandet) om en annan egenskap som jag uppskattar, humor och självdistans. Det uppbackat med kompetent musik, borgar för att det förhoppningsvis inte blir pajjigt. Med rötter i det förgångna, men i en modern skrud svänger dom loss, med stil och sväng. Inte helt olika mina senaste husgudar i Rival Sons.




Mer info om bandet:
Facebook
Hemsida
Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...