måndag 14 april 2014

Dagens Musiktips - Barabbas

Det var inte så värst länge sedan jag hade Franska Barabbas som Dagens Musiktips tidigare. Då gällde det deras debutalbum från 2011 som jag snubblat över och förälskat mig i. Den förälskelsens kvarstår, det är en skiva som jag återkommer till lite då och då. Så det är inte underligt att man blir lite extra glad, såhär i vårsolen, när det dimper ner en sprillans ny låt från Barabbas som en liten teaser inför släppet av deras kommande skiva , Messe pour un chien.

"La beauté du Diable" heter låten, vilket är tillräckligt enkel franska för att till och med jag skall kunna översätta. Låten är en pre-produktion, så det är inte det slutgiltiga resultat, men den ger en fingervisning om vad som komma skall och det verkar helt enkelt vara mer av den varan som förra skivan lade grunden för.
Så vill du ha riktiga ryggradsriff och taktfasta trummor med ett brutalt franskt mässande, masa då dig över till Bandcamp och ladda ner den nya låten alldeles gratis. Kan du dessutom franska så får du lära dig vad som är skönheten med djävulen...




Facebook
Bandcamp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...