onsdag 9 juli 2014

Stoppa Pressarna! - Kiss utan Gene och Paul?

Det har spekulerats om det tidigare, att Kiss skulle kunna fortsätta utan någon av grundmedlemmarna, och både Gene och Paul har sagt att även dom är utbytbara i bandet.

Nu har tydligen deras manager gjort uttalande som kan tolkas att det är en trolig framtid för bandet enligt denna artikel hos Svenska Kiss Army. Bandet planerar enligt honom en Idol liknande TV-såpa för att vaska fram kandidater som skulle kunna ta rock cirkusen in i framtiden, när Gene och Paul bestämmer sig för att pensionera sig.

Jag har själv spekulerat i möjligheterna att se bandet som en typ av Franchise tidigare, fast mitt val hade i så fall varit KISS ng, dvs. att ursprungsmedlemmarnas tronarvingar, dvs. barn, tar över mantlarna och för arvet vidare.
Eller mer värdigt, lägger ner och vårdar de fina minnena i stället.

Samtidigt finns det ju en viss tjusning i att se hur långt man kan vrida konceptet....

3 kommentarer:

  1. Det här väcker ju en intressant fråga, hur länge kan man köra ett band innan det slutar vara det bandet? Jag personligen tycker nog att det är så länge de tongivande låtskrivarna är kvar (Lex Sabaton). Uriah Heep har 1 originalmedlem kvar och det känns fortfarande Uriah Heep.

    SvaraRadera
  2. Tycker de ska lägga ner bandet om de slutar och så får det komma något nytt.
    Att "bandet" är mer en Franchise är tydligt och varit men jag tror inte på detta i längden...
    ...orginal är orginal och inga billiga kopior som lånar ett namn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I grund och botten håller jag med dig, särskilt när det kommer till ett band som jag tycker så mycket om.
      Men samtidigt kan jag inte annat än säga att jag är nyfiken på hur långt man kan dra det hela. Och för ett sådant experiment så ser jag nog inget annant band som har styrkan och förmågan att göra det. :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...