torsdag 18 augusti 2016

Recension - Madame Mayhem : Now You Know

Sett till bandnamnet, Madame Mayhem, så hade jag nog förväntat mig något lite brutalare och råare än den musiken som bjuds på senaste plattan Now You Know. Som är det första jag hör från henne. Och trots att skivan innehåller en hel del namnkunniga musiker som backar upp Madame, såsom Ron "Bumblefoot" Thal (Guns N Roses) och Billy Sheehan (Mr. Big, Winery Dogs) för att nämna några, och att fröken Mayhem kan sjunga, så går inte det här hem hos mig alls.







Det är för putsat och slätstruket. Känns som man mer riktat in sig på att bli radiovänliga och vara lagom farliga för att en yngre Amerikansk storpublik skall kunna ta det till sig. Inte jättedåligt, men lika spännande som torkande färg. Eller som Nightwish om du frågar mig... Tråkigt men sant. De få live-videoklippen man kan hitta på hemsidan visar att det kan låta lite mer spännande på scenen, men denna skiva ger inget av det för min del.



Sammanfattning:
Betyg 2/5

Favoritspår: Inget
Skivbolag: Metalville
Release: 26:e Augusti 2016

Hemsida
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...