tisdag 19 november 2013

Spader Raljerar på om folkbildning genom erotik

Ok, jag skall erkänna, det här har jag svårt att vinkla mot Rock i allmänhet. Dock kan jag klämma in en del konst och folkbildning i det hela. Och det får väl vara gott nog, men det finns mer. Jag kan ju även lägga till lite sexuell exploatering till ekvationen, och säga vad man vill om det, sett till statistiken så är det populärt för varje gång jag skriver om sex, naket eller porr så hoppar statistiken till lite extra. :-) Och vem är jag att inte tillfredsställa mina läsare.

1931 gavs det ut en bok, illustrerad av Sergey Merkurov, i gamla Sovjetunionen. Tanken med boken var att öka läskunnigheten hos medborgarna, vilket är en nobel tanke. Dock var kanske tillvägagångssättet aningen udda. Men jag kan tänka mig värre sätt att lära mig det kyrilliska alfabetet. Här är några smakprov, mer hittar ni efter hoppet.



Tack till Dangerous minds för tipset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...