fredag 27 december 2013

Dagens Musiktips - True Widow

True Widow är en Amerikansk trio som släppte sin tredje platta, Circumambaulation, under 2013 (många treor där). Egentligen tror jag att det är en grupp som åtminstone skulle kunnat kvala in på min lista över band jag lyssnat allt för lite på under 2013, för så är det givetvis, men då jag skrev den listan hade jag bara hört en låt med bandet överhuvudtaget (den som bjuds här idag) och det är först senare som jag insett vilken spännande platta det handlar om. Blandar man sedan in svenska titlar "Trollstigen" bland låtar med annars ganska skumma namn, ja då är jag såld. :-)

Vackert ödesmättad och trolsk musik med snygg inramning, både vad det gäller videon och skivomslaget. Det är sann "gaze" musik som kanske bäst passar sig när man är i rätt sinnesstämning och har tid för sig själv och sitt navelskådande, men när allt det faller på plats så kan man få sig en härlig stund. Detta är en platta som är som gjord för att lyssna på i SPAder Ess Rockande SPA.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...