lördag 7 december 2013

Fredagshumor med The Elegant Gentleman's Guide to Knife Fighting

Ja jag vet, det är inte Fredag längre, men man behöver ha skoj även på Lördagar, eller hur. Dessutom är jag för lat för att ändra och eftersom jag har annat för mig idag så är det här vad jag tänkte bjuda på.

The Elegant Gentleman's Guide to Knife Fighting är en Australiensisk humor TV-serie som jag snubblat över och som är helt underbar. Deras koncept bygger på att göra sketcher, gärna av det lite längre slaget med surrealistiska, ofta lite fåniga och udda inslag. Lite tråkroligt skulle man kunna säga. Detta uppblandat med en hel del små animationer som är helt genialiska. 

Den här får mig att garva varje gång!!!



Här är en samling med ytterligare  animationsklipp:

Eller ett exempel på en sketcher:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...