fredag 6 december 2013

Videodax! Behemot : Blow your Trumpet Gabriel

Behemot har släppt ny video inför sin kommande platta. Musikaliskt kan jag väl inte påstå att det smeker mina känslospröt, eller får mina höfter att gunga, även om polackerna tillhör de inom denna genre som jag ändå har lättast att uppskatta. Det är helt enkelt inte riktigt min bag. Enskilda låtar ibland, ja tack, men oftast inte i några större doser.

Men sedan har vi ju deras videos. Där är dom ofta mästerliga på att skapa snygga och skumma alster. Jag tänker inte på något sätt säga att jag förstår allt vad man vill ha sagt visuellt, men det är fruktansvärt snyggt och estetiskt. Små ruggiga konstverk. Komprimerad skräck i vacker inramning. Denna gången har dom överträffat sig själva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...