måndag 26 maj 2014

Recension : Night Ranger - High road

Jag har bara haft en skiva innan med Night Ranger, nämligen Seven Wishes från 1985, och det vore väl en klar överdrift om jag skulle säga att deras musik är något som jag saknat sedan dess och väntat på överhuvudtaget. Skall jag vara riktigt ärlig, så köpte jag nog den första mest för omslaget.

Nu dyker dock deras elfte studioplatta, High Road, upp lagom till sommaren. Och det är som somrig och aningen luftig platta den ter sig bäst skulle jag tro. Det inslagna Arena-rockspåret är det som gäller även här.

En snabb sammanfattning ger att detta är snyggt producerad radiorock. Väl framförd av duktiga musiker i alla led och med en duktig sångare. Dock finns det inte någon riktigt ner och närvaro som triggar mina känslor och även om det finns en del helt ok låtar på plattan, så finns det även ett par riktiga bottennapp.
Det här är så nära mellanmjölk som man kan komma i rocksammanhang och även om man textmässigt föröka väva in lite farligheter som att fly vardagen genom att ge sig ut på öppna vägar och dricka whisky-shots från kvinnokroppar, så blir det på sin höj lite ljummet. Smörigt är nog det närmaste jag kan komma.

Betyget blir därefter en 2:a. Som sagt, inte direkt dåligt och den kommer säkert att gå hem i vissa läger, men det är inte direkt musik som engagerar.



Sammanfattning:
Betyg: 2/5

Favoritspår: Har inga.



Skivbolag: Frontiers Records
Release: 6 Juni 2014



Bandet består av följande lirare:
JACK BLADES: Lead Vocals / Bass
KELLY KEAGY: Drums / Lead Vocals
BRAD GILLIS: Guitar / Vocals
JOEL HOEKSTRA: Guitar / Vocals
ERIC LEVY: Keyboards

Tracklist:
High Road
Knock Knock Never Stop
Rollin' On
Don't Live Here Anymore
I'm Coming Home
X Generation
Only For You Only
Hang On
St. Bartholomew
Brothers
L.A. No Name*




Mer om Bandet:
Facebook
Hemsida





Support The Bands You Like!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...