tisdag 30 december 2014

Dagens Musiktips - Molior Superum : Electric Escapism

Jag kan tycka att det är aningen orättvist mot oss som försöker göra oss viktiga genom att tycka till om musik, att släppa en skiva näst sista dagen på året, må så vara att det är en EP. För sent för att man skall hinna trycka in det under året, tyvärr på fel sida nyår för att kunna rättfärdiga det som ett tidigt 2015 års släpp.

Men det gör alltså Göteborgsbaserade Molior Superum.
Och jävlar som dom gör det! Vilket gör att jag förlåter dom allt. Särskilt som det glunkas om en fullängdare under 2015.
Trots att jag egentligen inte hunnit lyssna på denna EP någon längre stund, så kan jag redan nu dra slutsatsen att tillsammans med den tidigare sommarsingeln, The Inconclusive Portrait, så visar det på att bandet är inne i ett riktigt stim av kvalitativ produktivitet.
Behöver jag säga att nu skall ni alla skall avlägga ett nyårslöfte och gå in på Bandcamp, eller varhelst ni nu kan hitta denna EP, och haffa en kopia, så inväntar vi nästkommande fullängdare med tillförsikt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...