fredag 30 januari 2015

Ibland så händer det...

Det var inte så länge sedan jag raljerade om min lite kluvna tillit till Groupon. Som tur var å ordnade den lilla historien upp sig. I kväll var det dags för nästa Groupon erbjudande, och jag måste tillstå, denna kväll blev en riktig höjdare. Kanske inte så mycket Groupons förtjänst som kvällens restaurangs.

Frugan och jag nappade på ett erbjudande om en tvårätters meny på den Hawaiianska restaurangen Makai, som ligger på Norrmalm. Underbar service, men framför allt, underbar mat. För att inte tala om spännande öl.

Först maten. Frugan tog deras burgare och jag valde den ingefärsglacerade Mahi Mahi (fisk). Båda rätterna var gudomliga i sig, men sötpotatis pommesen som kom till, skulle jag kunna äta ihjäl mig på. Sedan har vi ölen. Även om det inte var de bästa ölen jag druckit i mitt liv, så tror jag fasiken att det var snudd på de snyggaste ölen jag druckit. Det som hamnade i mitt glas var Big Wave golden Ale och Longboard Lager, båda från Kona Brewing Company. Big Wave var den godaste av dem.



Även om det var en helt underbar kväll hos Makai så finns det dock lite förbättrings möjligheter. Men detta är mer av det kosmetiska slaget.
Först. Konsten på väggarna var en smula deprimerande. Tavlorna gav mer ångest, än känslor av sol och carefree livsstil.
Sedan musiken. Inte på något sätt dålig, men från fel ö. Det spelades Reggae för hela slanten, och även om jag är stort fan av den musikstilen, så hade te.x. Eddie Vedders Ukulele Songs passat in så mycket bättre i temat. Dessutom hade man ju inte mina tjusiga Tiki-ljusstakar heller. :-)


Men, som sagt, på det hela taget, en toppenkväll. Bra mat, god dryck i skön och avslappnad atmosfär med underbaraste frugan. Vi kommer absolut tillbaka. Har redan börjat planera att ta med älskade brorsan och hans fru, när dom kommer förbi huvudstaden nästa gång.

För att sätta stämningen och för att hylla kvällens bästa öl är det väl inte mer än rätt att vi kör Pearl Jam med just Big Wave, inspelad i Honolulu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...