söndag 25 februari 2018

Recension : King Witch - Under The Mountain

I min senaste lista med bandrekommendationer fanns Skotska King Witch med. Då jag skrev det hela hade jag bara kollat in dem lite snabbt på deras Bandcampsida och kunde konstatera att den excellenta EP:n som fanns där hade ett par år på nacken. Men, när jag efter publiceringen, gick in på deras Facebooksida för att, i vanlig god ordning, meddela bandet att det skrivits om dem så såg jag till min stora glädje att man just i dagarna släppt sin debut LP Under The Mountain.

 Vilket inte helt förvånande, mer eller mindre varit helgens soundtrack. För om EP:n var en lovande godbit, så tycker jag att plattan är ett kliv framåt i rätt riktning. En ren riff-fest och med en sångerska vars röst är en ren naturkraft i sig, lite som om Lee Aaron och Rob Halford hade fått en dotter tillsammans.


Det här är en platta som sätter ribban jäkligt högt för musikåret 2018. Nu råkar jag redan veta att det är en hel del högkvalitativt godis på väg ut, men hade detta varit den enda bra plattan i år så hade det varit gott nog. King Witch är ett band som varje metallälskare bör hålla ett öga på. En riktigt mäktig debut.




Album Rating: 4/5

Favorite Tracks: Under The Mountain  och Ancients
Label: Listenable Records
Release:  2 February 2018
For More Info Visit:
Facebook



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...