tisdag 20 november 2018

Dagens Musiktips : Black Road - Witch Of the Future

Ja, ja jag vet. Jag skriver inte så mycket just nu och de må vara som det vill med det, men det innebär inte att jag slutat lyssna på musik. Och när det dyker upp något jag verkligen gillar så till den milda grad att det kliar lite i fingrarna så är jag inte sämre än att jag kan masa mig till tangentbordet.

Och så är det när fantastiska Black Road släpper sin singel Witch Of the Future. Head on! Detta landar så hårt rakt ner i min nuvarande musikaliska komfortzon. Låten har redan släppts i en liveversion, och studioversionen gör mig absolut inte besviken. Snyggt producerat. Groovy och mystiskt. Just som jag vill ha det.




Mer info:




In Swenglish:

Yes, yes, I know. I do not write so much right now and it may be as it is, but that doesn't mean I stopped listening to music. And when something pops up, that I really like to the degree that an itch forms in my fingers, I'm not a stranger for dragging myself to the keyboard.

 And that's what happens when the amazing Black Road releases its single Witch Of the Future. Head on! This landes so hard, straight into my current musical comfort zone. The song has already been released in a live version, and the studio version dosen't make me disappointed at all. Nicely produced. Groovy and mystical. Just as I like it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...