onsdag 14 november 2012

Önskelistan - Julkalender

Jag vet inte om det skall ses som en begynnande medelålderskris att man börjar sukta efter en egen julkalender. Men jag tror att ni har förståelse för mitt begär när ni ser denna julkalendern. Kanske skall man se detta som en början på lite jultema på Önskelistan och vad hör väl julen till mer än destillerade drycker...

Gossarna på Master of Malt, som tidigare presenterats här med Naga Chilli Vodka, har nu även knåpat ihop en julkalender som tar barndomens förväntningar rakt in i vuxenvärlden.

Glöm alla trista radiotjänsts kalendrar med luckor med trista teckningar. Glöm chokladkalendrar med sämre choklad än Rigi. Här är kalendern för alla fullvuxna rockers, eller åtminstone de som fyllt 20, Whiskykalendern!

Tänk på alla förväntningar och lyckan att äntligen få öppna nästa lucka när du vet att bakom varje lucka hittar du ett 3 cl smakprov från 24 olika Whisky sorter. Dessutom lovar man att bakom en av luckorna hittar man ett smakprov från en 50 årig skotte som i helflasksform betingar 350 pund (kan det vara på Julafton tro?)

Som om inte detta var nog så har man dessutom en kalender med Gin. Vet inte om den är tänkt om det mot förmodan finns dom som inte gillar whisky, eller om det är tänkt att ha en kalender som man får öppna på morgonen och en på kvällen...

Hur eller hur, ett klart hedervärt sätt att räkna ner tiden till den rödklädda skäggrockaren sparkar in dörren och levererar tunga klappar till alla små rockers därute.

Som jag brukar säga, GE MIG NU!

6 kommentarer:

  1. Själv hade jag ögonen på en te-adventskalender men en storbloggare tipsade om den och upplagan tog slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att jag inte är storbloggare, då kan det finnas chans att någon av dessa finns kvar. :-)

      Radera
  2. Wow, detta vore ju verkligen något för mig!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart! Ger hopp om mänskligheten.








      Radera
  3. I slutet av 1990-talet jobbade jag på Vin & Sprits fabrik i Sundsvall, inför julen fick vi den ärofyllda uppgiften att packa en spritkalender, med små "fyror" innehållande de klassiska svenska nubbarna, OP, Skåne osv. Vi fick dessutom dölja en felaktig lucka med en dekal, minns ej om det var lucka 25 eller om de hade råkat ha med någon annan lucka, typ 16, 2 ggr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolt, en sådan kalender hade ju kunnat bli ett samlarobjekt. :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...