tisdag 11 mars 2014

Sådant provocerar mig...

Ett tag körde jag serien "Man kan inte förneka en bra låt", som fokuserade på låtar som är så rackarns bra i grunden att det är i det närmaste omöjligt att göra en dålig version av dem. Men det finns ju givetvis undantag.

Just nu så ligger David Guetta på topplistorna med låten "Shot Me Down". En glorifierad remix i mina ögon, på sin höjd en halvtaskig cover.
Man har tagit en snutt av det gamla örhänget Bang Bang (som verkligen skulle ha platsat på listan av låtar som är svåra att knäcka) och lagt till lite dussindanspartier och vips blev det en hit. Och det provocerar mig något vansinnigt. Jag har redan från början svårt att ta till mig dagens diskojocke hysteri, men det här måste väl ändå ta priset på något sätt. Döm själva.

Cher gjorde originalet, men det är väl Nancy Sinatras version som är den mest kända.


Guettas halvmessyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...