måndag 31 mars 2014

Stoppa Pressarna! Sideburn byter sångare.

Förra året släppte Stockholmsbandet Sideburn sitt senaste kritikerrosade album IV : Monument som fick riktigt skapliga recensioner även här på bloggen, dock var det var innan jag började betygsätta, så vill man få ett hum är det bara att läsa igen. En skön platta på alla vis.

Och visst har man överraskningar för oss även i år, fast då i form av ny sångare och gitarrist. Då Jani inte längre kan turnera i samma utsträckning som de andra vill, så har man på sång och gitarr i stället tagit in, inte helt okände Dimitri Keiski.

Dimitri, som inte bara är känd för att vara min dotters sånglärare, har bland annat även kunnat ses som vinnare i True Talent. Det är dessutom bara en vecka sedan jag såg honom framföra en mäktig körversion av Black Sabbats - Heaven and Hell, så jag vet att han är i form och av rätta virket.

Så, med alla lyckönskningar till Jani och tack för alla sköna låtar och likaledes lyckönskningar till Sideburn och Dimitri för kommande alster.
Vilket osökt för mig in på det faktum att man redan på Fredag går in i studion för att spela in en vinylsjua som ska släppas till sommaren (även digitalt) där A sidan blir en egen stentung version av Neil Young's Keep On rocki'n in a free World. Något att se fram emot med andra ord...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...