tisdag 3 februari 2015

Recension : Lord Dying - Poisoned Altars

Lord Dying har släppt sin senaste platta Poisoned Altars. Jag kan bara konstatera att detta är en skiva som jag verkligen skulle vilja kunna tycka om fullt ut.
Coolt band! Check.
Tung och driven musik, som sitter som en smäck! Check.
Otroligt snyggt omslag. Check.
Sedan kommer vi till min lilla Akilles häl, sången.
Hur mycket jag än vill, så kan jag inte förlika mig med denna typ av staccato vrålande i längden. Det fungerar i små doser, nuförtiden.
Vet inte om det beror på att jag blivit för gammal och att min ungdomliga ilska gått över till en något mer nyanserad indignation.

 Men jag kan bara njuta den i små doser. Fast då och då blir det helt underbart. Därför blir mitt betyg förhållandevis ganska lågt. En massiv tvåa, men då det är ett väldigt personligt betyg, är jag rätt övertygad om att det blir ett mycket högre betyg för den som är mer förlåtande till denna sångstil.





Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...