måndag 1 juni 2015

Musikmarknadsföringens mästare gör det igen.

Det har väl inte undgått någon, även med ett halvljummet intresse, att dom svenska gastarna i Ghost är ute och trummar upp intresse för sin kommande platta. Och i sedvanligt god ordning gör dom det med en fingertoppskänsla utan dess like. Särskilt när man tar i beaktan att industrin i stort fortfarande tar på sig offerkoftan och skriker kris!!!

Först ut, den nya singeln "Cirice", med det numer förväntade, filminspirerade omslaget. Kanske ett mer oväntat tema som gränsar till kärlekslåt. En helt underbart suggestiv och bombastisk låt som ger mersmak inför fullängdaren Meliora som släpps den 21 Augusti.

Sedan har vi "bytet" av sångare. Papa Emeritus II skall lämna över micken till sin 3 månader yngre bror, Papa Emeritus III. Antagligen på deras stundande spelning i Linköping, nu den 3:e Juni. Lycklig den som har möjlighet att vara där.




Till det har vi reklamfilmen som börjat visas i obskyra tv-kanaler på lika obskyra tider i USA, som ger en del hintar om vad som komma skall.


För att inte tala om dagens lansering av uppföljaren till vinterns dundersuccé, ölen Grale. Som nu kommer i en ljus sommarbeklädnad. Tyvärr har jag inte hunnit med att smaka, men jag tror att den är lika trolsk och ljuv som en midsommarnatt.

Som om inte allt detta vore nog, spelning på Sweden Rock, förband till Foo Fighters. Och detta är bara början om jag känner bandet rätt. Jag skulle på stående fot vilja
utnämna Ghost till landets hårdast jobbande band, landets smartaste band och stundtals ett av landets bästa band. Men det är ju jag.... Jag antar att jag inte behöver säga att jag ser fram mot vad mörkermännen i Ghost har att bjuda oss hugande fans det kommande året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...