torsdag 19 november 2015

Recension - Mother Mooch : Nocturnes

Så, efter mitt musiktips på Mother Mooch härförleden, fick jag snabbt chansen att lyssna på resten av plattan Nocturnes.

Kunde då resten av plattan hålla vad som den första låten, "My Song 21" och det otroligt snygga omslaget utlovade?

Jodå, det lyckas man med. Men jag måste ändå säga att det tog ett par lyssningar innan det tände till ordentligt. Men som så många gånger tidigare, det blir en skiva som växer med varje lyssning.






Mother Mooch presenterar en lite egen mix av tillbakalutad stoner med aningen nonchalant attityd, upplandat med slamrigt punkig ösighet och en hel del progressiv känsla. Det finns massor att hitta här. Måste man ge någon referens är det nog The Saint James Society som först dyker upp för mitt inre. Framför allt då mest för deras coola och tillbakalutade atmosfär. Queens Of The Stonage är ett annat.
"My Song 21" är fortsatt min favoritlåt, men jag måste även lyfta på hatten för den underbara coverversionen, "Out On The Western Plain" av Ledbelly.


Det här är en skiva som jag rekommenderar starkt. Mitt slutbetyg blir ett klart fyrtal i ess. Det här är en sådan skiva, som bara omslaget gör att jag skulle vilja ha den på vinyl, för att riktigt kunna njuta. Hur det är med sådana planer har jag ingen aning, men man kan ju alltid önska, det är ju snart jul. :-)




Sammanfattning:
Betyg: 4
Ess (4/5)
Favoritspår: My Song 21 och Out On The Western Plain
Skivbolag:
?
Release: 13:e November 2015

Bandcamp
Facebook
Hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...